جزئیات وبلاگ

بازسازی پستان BREAST RECONSTRUCTION

بازسازی پستان اگر به دلیل سرطان پستان جراحی ماستکتومی کرده اید ، ممکن است نیاز باشد جراحی پلاستیک ترمیمی انجام دهید. جایگزینی پوست ، بافت پستان و نیپل برداشته شده می تواند قرینگی بین دو پستان را برقرار کند. بازسازی پستان برای چه افرادی مناسب است؟ زندگی بدون تمام یا بخشی از بافت پستان به طور متفاوتی بر روی هر خانمی تأثیر می گذارد. این یک تصمیم شخصی است و انجام آن اغلب آسان نیست. امروزه جراحی پلاستیک نتایج بهتری نسبت به گذشته ارائه می دهد. این عمل ظاهر شما را تغییر می دهد. می تواند به احساس سلامتی شما و خانواده تان بیفزاید. آیا این عمل نوعی جراحی زیبایی است؟ ترمیم پستان یک عمل زیبایی محسوب نمی شود. این جراحی ترمیمی است. چه زمانی بهترین زمان برای بازسازی پستان است؟ زمانبندی براساس آنچه می خواهید انجام دهید و شرایط پزشکی و درمان سرطان شماست. می توانید این عمل را در حین عمل برداشتن پستان انجام دهید ، یا می توانید آن را ماه ها یا سال ها بعد از عمل جراحی انجام دهید. اگر شیمی درمانی یا پرتودرمانی را شروع کرده اید ، بازسازی معمولاً تا پایان کار به تعویق می افتد. جراح می تواند به شما کمک کند تا بهترین زمان را برای خود تعیین کنید. گزینه های مختلف بازسازی کدامند؟ قبل از تصمیم گیری ، شما و پزشک باید در مورد خواسته ها و نیازهای خود ، وضعیت پزشکی و هر جراحی قبلی صحبت کنید.
  • ایمپلنت: شامل کشش پوست با یک منبسط کننده بافتی است که به داخل بدن شما وارد می شود و سپس هفته بعد یک ایمپلنت (پروتز) ژل سیلیکون یا سالین انجام میشود. منبسط کننده بافت با افزودن مایع سالین ، به مقدار مشخصی پر می شود ، معمولاً هفته ای یکبار و برای چند جلسه. ممکن است کمی درد داشته باشید ، اما بسیاری از خانم ها از نتیجه نهایی راضی هستند.
  • روش های فلپ بافتی: از بافت شکم یا پشت (یا گاهی اوقات ران) برای بازسازی پستان استفاده می کند. استفاده از بافت شکم را فلپ TRAM می نامند. برداشتن بافت از پشت ، فلپ لاتیسیموس دورسی نامیده می شود.
گاهی اوقات ، بافتی که در حال جابجایی است به منبع خون خود متصل می ماند. به این روش پدیکل یا تونل زنی می گویند. بافت فلپ شانس بیشتری برای زنده ماندن دارد زیرا خون رسانی در جای خود باقی است اما ممکن است پستان دقیقاً همانطور که می خواهید به نظر نرسد.
  • روش فلپ آزاد ، در این روش بافت جدا شده و سپس به منبع خون نزدیک محل جدید متصل می شود. این یک روش پیچیده تر است. بزرگترین خطر این است که رگ های خونی مسدود شده و فلپ از بین برود. مزیت آن این است که به نظر می رسد این بازسازی بیشتر شبیه یک پستان طبیعی است.
شکل و حالت پستانی که از بافت بدن خود فرد ساخته شده است بیشتر شبیه پستان طبیعی است. ممکن است بخواهید در مورد بازسازی نوک پستان نیز تصمیم بگیرید. معمولاً در طی ماستکتومی نوک پستان و آرئولا (ناحیه تیره اطراف نوک پستان) برداشته می شود تا احتمال بازگشت سرطان کاهش یابد. بازسازی نوک پستان به طور معمول یک روش سرپایی است که با بی حسی موضعی انجام می شود. جراحان می توانند از بافت گرفته شده از فلپ پشت یا شکم ، نوک سینه ایجاد کنند. سپس خال کوبی انجام مبگیرد تا به رنگ نوک پستان شباهت داشته باشد. در موارد نادر ، نوک سینه پستان اصلی قابل اتصال مجدد است ، اما تنها در صورتی که جراح متقاعد شود که این بافت عاری از سرطان است. نوک سینه مصنوعی گزینه دیگری است. جراحی بازسازی پستان چقدر طول می کشد؟ آماده سازی برای این روش ، از جمله بیهوشی ، ممکن است 2 ساعت طول بکشد. بازسازی 1 تا 6 ساعت طول خواهد کشید. پس از جراحی ، قبل از انتقال به بخش ، حدود 2 تا 3 ساعت در ریکاوری سپری خواهید کرد. در طول مدت بستری شما در بیمارستان ، پرستاران از نزدیک شما را زیر نظر می گیرند. در فاصله اندکی پس از جراحی ، شما را به حرکت دادن بازوها ترغیب می کنند. پرستاران به شما در داخل و خارج از تخت بیمارستان کمک می کنند. روز بعد از عمل ، میتوانید روی صندلی کنار تخت بنشینید. در روز دوم ، بیشتر بیماران بدون کمک قادر به راه رفتن هستند. احتمالاً برای یک یا دو روز مایعات وریدی دریافت خواهید کرد. ممکن است یک شب یا تا زمانی که بتوانید به دستشویی بروید کاتتر ادرار داشته باشید. مدت زمان بستری در بیمارستان به نوع عمل و چگونگی بهبودی شما بستگی دارد. اگر ایمپلنت شده اید ، متوسط اقامت در بیمارستان 1 تا 2 روز است. روش های فلپ ممکن است نیاز به 5 تا 6 روز اقامت داشته باشد. مراقبت های بعدی برای بازسازی پستان بعد از اینکه به خانه رفتید ، ممکن است برای مدت 2 تا 3 هفته احساس درد ، تورم و کبودی داشته باشید. جراح پلاستیک در مورد دوش گرفتن ، استحمام و مراقبت از زخم به شما مشاوره می دهد. اکثر خانمها طی 6 تا 8 هفته پس از جراحی به فعالیتهای منظم خود برمی گردند. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا بتوانید ورزش های سنگین انجام دهید. با گذشت زمان ، ممکن است برخی از حسها به پستان شما بازگردند. بیشتر زخم ها با گذشت زمان از بین می روند. شکل پستان بازسازی شده شما به آرامی بهبود می یابد. در ابتدا به معاینات منظم نیاز خواهید داشت. هر ماه خودآزمایی سینه ها را انجام دهید و سالانه ماموگرافی انجام دهید. بازسازی پستان شانس بازگشت سرطان را تغییر نمی دهد و به طور کلی در درمان اختلال ایجاد نمی کند. اگر این بیماری دوباره برگردد ، تیم پزشکی شما همچنان می تواند شما را با جراحی ، پرتودرمانی ، شیمی درمانی و درمان هدفمند درمان کند. چه عوارض جانبی را می توان انتظار داشت؟
  • عفونت در محل جراحی. مانند هر عمل جراحی ، عفونت نیز یک خطر محسوب می شود.
  • درد و ناراحتی. پزشک در مورد داروی تسکین درد به شما مشاوره می دهد. درد برخی از زنان بیشتر از سایرین است.
  • خارش. زخم با بهبودی دچار خارش خواهد شد. اما از خراشیدن آن خودداری کنید. پزشک شما می تواند یک پماد یا کرم برای آرامش خارش توصیه کند.
  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن. ممکن است این احساسات را داشته باشید زیرا اعصاب تحت تأثیر قرار گرفته اند.این عارضه بعد از جراحی می تواند تا 12 ماه ادامه یابد.
  • تجمع مایعات در زیر زخم. حتی پس از خارج شدن لوله های تخلیه چندین روز پس از عمل ، ممکن است مایعات زیر زخم جمع شود. اگر مایعات زیادی وجود نداشته باشد ، ممکن است به خودی خود از بین برود. اما اگر حجم زیادی وجود داشته باشد ، ممکن است جراح شما مجبور شود محل را با استفاده از سوزن و سرنگ تخلیه کند.
اگر یکی از موارد زیر را دارید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید:
  • تب بالای 37.5 درجه سانتی گراد
  • نشت مایعات از محل های بر
  • هرگونه تغییر رنگ در ناحیه پستان یا جای زخم
  • افزایش درد یا تورم در نواحی جراحی

برای اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید 6280-444-0902

کلینیک جراحی انکولوژی دکتر مجید اکرمی

الگویی نوین در مراقبت سرطان

ایجاد کامنت